Studenten presenteren eindresultaat The Future of Live Experience
#EnglishBelow
De afgelopen maanden hebben diverse groepen studenten zich gestort op The Future of Live Experience. Hoe kunnen we de kracht van nieuwe technologieën inzetten om live ervaringen te verbeteren? En hoe kunnen we met interactiviteit (nieuwe) doelgroepen nog meer laten genieten van de magie van live podiumkunsten? De studenten hebben niet stilgezeten. Ze hebben flink nagedacht en geëxperimenteerd met ideeën. Denk aan Virtual Reality, Augmented Reality, Artificial Intelligence, hologrammen, games – het kwam allemaal voorbij!
Een stel studenten van Creative Media & Game Technologies aan de Hanzehogeschool Groningen heeft zich specifiek gericht op het upgraden van klassieke live muziek. Hoe? Door meer interactie toe te voegen! Ze kwamen met interactieve games waar klassieke muziek centraal stond, om zo de jongere doelgroep meer bij klassieke optredens te betrekken.
De Creative Business studenten van NHL Stenden Hogeschool lanceerden ook allerlei ideeën. Zo kwamen er bijvoorbeeld plannen voor projecties op het pand voorbij en het voorzien van toekomstige zalen in De Nieuwe Poort met ‘immersive technologie’, waardoor alle zintuigen van een bezoeker geprikkeld wordt.
Een andere groep van Creative Media & Game Technologies bedacht hologrammen te combineren met acteurs/artiesten die voorzien zijn van VR headsets. Resultaat: podiumkunsten waarbij je bijzondere kostuums en figuren op het podium kunt laten zien wat ander niet mogelijk zou zijn geweest zonder hologram. Ook hebben studenten in een game De Nieuwe Poort nagebouwd, waarbij met VR headsets opdrachten in en rondom het gebouw moesten worden volbracht.
Een zeer inspirerende ochtend waarbij we een aantal projecten op later tijdsstip nog uitgebreider zullen toelichten.
Fotografie: Niels Knelis
Students present final result The Future of Live Experience
Over the past few months, several groups of students have thrown themselves into The Future of Live Experience. How can we harness the power of new technologies to improve live experiences? And how can we use interactivity to let (new) target groups enjoy the magic of live performing arts even more? The students have not been idle. They have been thinking hard and experimenting with ideas. Think Virtual Reality, Augmented Reality, Artificial Intelligence, holograms, games – it all came along!
A pair of students from Creative Media & Game Technologies at the Hanze University of Applied Sciences in Groningen specifically focused on upgrading classical live music. How? By adding more interaction! They came up with interactive games centred on classical music, in order to get the younger audience more involved in classical performances.
The Creative Business students from NHL Stenden University of Applied Sciences also launched all kinds of ideas. For example, plans for projections on the building passed by and the provision of future halls in De Nieuwe Poort with ‘immersive technology’, stimulating all the senses of a visitor.
Another group from Creative Media & Game Technologies devised combining holograms with actors/artists equipped with VR headsets. The result: performing arts where you can display unusual costumes and characters on stage that would not have been possible otherwise without holograms. Students also rebuilt De Nieuwe Poort in a game, in which tasks had to be completed in and around the building using VR headsets.
A very inspiring morning in which we will explain some of the projects in more detail at a later date.