Masterpiece
Masterpiece is een jaarlijks festival van het Noord Nederlands Orkest en SPOT Groningen rondom de muziek en het verhaal van een symfonisch meesterwerk. Bezoekers leren tijdens dit festival een meesterwerk uit de klassieke muziek van A tot Z kennen. Dit is een geheel nieuwe manier van klassiek beleven.
Tijdens de eerste edities was er veel jong publiek. Hoe kunnen we deze jonge doelgroep nog beter – met een gericht marketingplan – bereiken? Acht derdejaars studenten Creative Business NHL Stenden helpen SPOT en het NNO met onderzoek en advies over waar deze jongeren te vinden zijn, hoe je ze kunt bereiken en hoe ze bereid zijn om iets buiten hun comfortzone te doen.
English
Masterpiece is an annual festival by the Noord Nederlands Orkest (NNO) and SPOT Groningen, centered around the music and story of a symphonic masterpiece. During this festival, visitors get to know a classical music work from A to Z — offering a completely new way to experience classical music.
The first editions attracted a large young audience. But how can we reach this younger target group even more effectively with a targeted marketing plan? Eight third-year Creative Business students from NHL Stenden are helping SPOT and the NNO with research and advice on where to find these young people, how to reach them, and how to inspire them to step outside their comfort zone.
Fotograaf: Marijn Boeré