Mix it up!
Mix it Up! was het vervolg op het project Open Podium (seizoen 2021-2022). De uitdaging voor de studenten was om aansluitend bij een concert in De Oosterpoort extra activiteiten te organiseren, die een aanvulling zijn op de ervaring van de bezoekers en die deelnemers uitnodigen een bezoek te brengen aan The Mix, het café/restaurant in de entreehal.
Werkwijze
De studenten kozen voor het concert van Bløf op 12 december 2022. Ze bedachten diverse activiteiten die aansloten bij dit concert, in eerste instantie geïnspireerd op het thema Zeeland en de titel van het nieuwe album ‘Polaroid’. Het management van Bløf wilde echter niet dat er verwijzingen werden gemaakt naar de band en het album, waardoor de studenten met een alternatief plan moesten komen.
Uiteindelijk ontwierpen de studenten een levensgroot fotoframe, waarin bezoekers zich (voorzien van allerhande feestelijke accessoires) konden laten fotograferen. Op vertoon van deze foto kregen ze bij een bestelling in The Mix een gratis borrelplankje. De studenten maakten een groot fotoframe voor in de hal van De Oosterpoort en een kleinere mobiele variant, waarmee ze op de avond van het concert rondliepen om mensen op de foto te zetten.
Dit format was een succes. Veel bezoekers lieten zich fotograferen, deelden de foto’s en brachten een bezoek aan The Mix. Voordeel van dit concept boven een speciaal op Bløf gebaseerd concept is bovendien dat deze fotoframes bij veel meer concerten kunnen worden ingezet.
Uitkomsten en leerpunten
- Voor de studenten was het leerzaam om, in overleg met professionals van SPOT, activiteiten te organiseren voor De Oosterpoort en deze ook echt in de praktijk te kunnen uitproberen.
- Het was leuk om te merken dat de extra activiteiten rond het concert ook daadwerkelijk een positief effect hadden op de beleving van het publiek én dat dit positieve aandacht opleverde voor café/restaurant The Mix.
- Extra activiteiten die nauw aansluiten bij een concert kunnen botsen met de wensen van het management van de betreffende band, uit het oogpunt van branding en imago-management. Dit is iets om een volgende keer meteen in het begin uit te zoeken en af te stemmen.
Foto projectpresentatie: Niels Knelis