Cultuurinstellingen lanceren AfterZon-campagne met gratis zonnebrandcrème op Noorderzon
Voor de aftrap van het nieuwe culturele seizoen hebben maar liefst 25 cultuurinstellingen in Groningen de handen ineen geslagen door een nieuw initiatief te starten: AfterZon. Met het aanbieden van zonnebrandcrème op Festival Noorderzon en het uitrollen van de (S)Meer Cultuur na Noorderzon-campagne zet AfterZon de schijnwerpers op wat er ná het festival allemaal in de stad op cultureel gebied te beleven valt. Een overzicht van het verrassende en inspirerende culturele aanbod in Groningen voor komend herfst en winter is te vinden op afterzon.nl.
Om de start van het culturele seizoen te markeren, staan van donderdag 22 augustus tot en met zondag 1 september 2024 AfterZon-dispensers op het Noorderzon-terrein. Hier kunnen festivalgangers zonnebrandcrème tappen, die wordt aangeboden door de AfterZon-partners. Op de dispensers staat ‘(S)Meer Cultuur na Noorderzon’ met een QR-code die leidt naar de AfterZon-site. Op deze webpagina krijgen de bezoekers van het festival uitgaanstips voor niet te missen voorstellingen, concerten, exposities en culturele activiteiten. Tijdens en na Noorderzon worden de culturele highlights in een collectieve poster en social media campagne verder onder de aandacht gebracht.
Uitgaanstips na NoorderzonHet veelzijdige AfterZon-aanbod laat zien, dat het op cultureel vlak in Groningen bruist. Zo organiseren SPOT en Groninger Kerken kleinschalige concerten in de monumentale Groninger Kerken. Ontdek je in Wall House #2 alles over het DNA in het werk van Richelle Brink en Silvio Zangarini. Kun je bij VRIJDAG eendaagse workshops beeldende kunst of muziek volgen. Bekijk je bij USVA op theatertocht drie voorstellingen op verschillende locaties. Zie je de acteurs en dansers van Het Houten Huis spelen in een bewegend decor mét live muziek. En bezoek je bij Noorderlicht, het Groninger Museum, Universiteitsmuseum Groningen en Forum Groningen exposities over AI, Van Gogh, de hersenen, natuurfotografie én Donald Trump.
Gezamenlijk initiatief
Eerder was NoorderZondag op Noorderzon de plek om inspiratie op te doen voor het nieuwe culturele seizoen. Cultuurinstellingen presenteerden er hun aanbod aan het publiek vanuit informatiekramen op het festivalterrein. AfterZon biedt culturele partners de mogelijkheid om zich op een nieuwe manier op het festival en daarbuiten te presenteren. AfterZon is een initiatief van Forum Groningen, Groninger Museum, Marketing Groningen, Noorderzon, SPOT Groningen en Vrijdag. De samenwerking werd gerealiseerd met Club Guy & Roni, Grand Theatre, GRID Grafisch Museum Groningen, Groninger Kerken, Het Houten Huis, Jonge Harten Festival, Kunstbende Groningen, Kunstpunt Groningen, Martiniplaza, NITE, Synagoge Groningen, Noorderlicht, Noord Nederlands Orkest, Noordstaat, Noordwoord, ‘T Clockhuys-CKC, Universiteitsmuseum Groningen, Usva en Wall House #2.