Ásgeir
+support: Arny Margret
IJzige folksongs met een vleugje elektronica
Met een perfecte mix van atmosferische folk en elektronische elementen, creëert de Ásgeir een geluid dat zowel intiem als groots is. Zijn teksten, doordrenkt met poëzie en diepgaande emoties, worden gedragen door zijn kenmerkende stemgeluid en meeslepende melodieën. Of je nu houdt van introspectieve luisterliedjes of op zoek bent naar een meeslepende live-ervaring, een optreden van Asgeir’s belooft een gedenkwaardige reis door zijn artistieke visie en muzikale genialiteit.
‘’This will be my first ever acoustic solo tour and I will perform the songs alone on my guitars and a piano. The shows will hopefully feel relaxed and intimate, and I will try to talk a bit about the songs in between. You will get to hear the songs how they were made before they were arranged in the studio. I will also play some songs from the Low-Fi version of ‘Time on My Hands’ that was released earlier this year. I’m very much looking forward to trying this out and seeing how it goes. See you there!
Ásgeir.’’
Time on My Hands
Als één van de meest succesvolle exportproducten van IJsland heeft singer-songwriter Ásgeir de periode tussen zijn baanbrekende debuut (dat nu zijn 10-jarig jubileum viert) en vandaag de dag besteed aan het verleggen van de grenzen van zijn gelaagde, doordachte folk-pop. Zijn nieuwste album ‘Time On My Hands’, toont Ásgeir in een staat van zelfreflectie en experimentatie. Na jarenlang diep ondergedompeld te zijn geweest in schrijven, opnemen, vertalen en produceren, heeft hij op dit album nieuwe compositorische dimensies verkend, waarbij hij subtiel akoestische elementen vermengt met elektronica en koperblazers. Net als in sommige van zijn eerdere werken, met name in ‘Afterglow’ uit 2017 en ‘Bury The Moon’ uit 2020, speelt Ásgeir met euforische en koorachtige elementen van elektronische popmuziek, terwijl hij stevig vasthoudt aan de introspectieve, vocale stijl van de akoestiek die hem beroemd maakte.
Support: Arny Margret
Arny Margret is een 20-jarige singer-songwriter uit de Westfjorden van IJsland. Ze maakt indie folk dat een weerspiegeling is van haar persoonlijke ervaringen en omgeving, waarbij ze prachtige en pijnlijke beelden oproept van een geïsoleerde levensstijl omringd door hoge bergen die de zon enkele maanden per jaar blokkeren. Hoewel ze haar eigen unieke geluid heeft, haalt Arny Margret inspiratie uit artiesten zoals Adrianne Lenker, Aldous Harding en Ásgeir.
With a perfect blend of atmospheric folk and electronic elements, Ásgeir creates a sound that is both intimate and grand. His lyrics, infused with poetry and profound emotions, are carried by his distinctive voice and immersive melodies. Whether you love introspective ballads or seek an immersive live experience, an Ásgeir performance promises a memorable journey through his artistic vision and musical brilliance.
“This will be my first-ever acoustic solo tour, and I will perform the songs alone on my guitars and a piano. The shows will hopefully feel relaxed and intimate, and I will try to talk a bit about the songs in between. You will get to hear the songs how they were made before they were arranged in the studio. I will also play some songs from the Low-Fi version of Time on My Hands that was released earlier this year. I’m very much looking forward to trying this out and seeing how it goes. See you there! – Ásgeir.”
Time on My Hands
As one of Iceland’s most successful exports, singer-songwriter Ásgeir has spent the period between his groundbreaking debut (which is now celebrating its 10th anniversary) and today pushing the boundaries of his layered, thoughtful folk-pop. His latest album, Time On My Hands, showcases Ásgeir in a state of self-reflection and experimentation. After years deeply immersed in writing, recording, translating, and producing, he has explored new compositional dimensions on this album, subtly blending acoustic elements with electronics and brass. Similar to some of his previous works, particularly in Afterglow from 2017 and Bury The Moon from 2020, Ásgeir plays with euphoric and choir-like elements of electronic pop music while firmly holding onto the introspective vocal style of the acoustic sound that made him famous.