Barokopera Amsterdam

Don Giovanni, anno 1815

Barokopera Amsterdam

Don Giovanni, anno 1815

  • Maandag 25 januari 2016
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Maandag 25 januari 2016
  • start of event
  • (Times are subject to change)

Vrijgevochten opera
In 1787, twee jaar voor de Franse Revolutie, schrijven Mozart en zijn librettist Da Ponte de operaklassieker ‘Don Giovanni’. Het werk past in de tijd: revolutionair en met een libertijn als held wiens voorkeur voor vrouwen dwars door alle rangen en standen heen gaat. Bijna dertig jaar later wordt de opera voor het eerst in Nederland opgevoerd, als Franse opéra comique. De tijdgeest is echter compleet veranderd. Wat is er overgebleven van de vrije moraal nadat Napoleon vertrokken is en de Republiek der Nederlanden in 1815 een koninkrijk is geworden? Barokopera Amsterdam neemt u in ‘Don Giovanni, anno 1815’ mee naar de Nederlandse première en plaatst het verhaal in zijn historische context. Lees hier alvast het programmaboekje.

Inleiding om 19:15

Inleiding om 19:15

Voorafgaand aan dit concert is er een gratis inleiding om 19.15 uur door Fréderique Chauvet.
Deuren gaan om 19.00 uur open. Reserveren verplicht via internet bij de
bestelling of bel de kassa op 050-3680368.

Voorverkoop seizoen 2015-2016

Voorverkoop seizoen 2015-2016

Let op: dit concert is tussen 10 juni tot 15 juni alleen te bestellen als Agenda abonnee. Vanaf 15 juni 19.30 uur start de algemene voorverkoop!

Kijk hier voor een artikel op Operamagazine.

“Een muzikaal en theatraal feest voor velen. De voorstelling zit vol met grappige, interessante en historische feiten en vondsten, maar die zitten nooit het innemende, theatrale karakter van deze productie in de weg.”

Operamagazine

“Barokopera Amsterdam speelt op historische instrumenten en dat levert fraaie klanken op. Met dit concept heeft het gezelschap al vele succesvolle creaties op de planken gebracht. Don Giovanni 1815 is de nieuwste productie, een voorstelling met vaart, humor en prachtige muziek.”

Bekijk hier de hele recensie

Klassiek Centraal