De Speld Theater

De meest betrouwbare voorstelling ooit

De Speld Theater

De meest betrouwbare voorstelling ooit

  • Vrijdag 10 juni 2022
  • SPOT/Stadsschouwburg, Turfsingel 86
  • 20.15 uur: Aanvang voorstelling
  • 21.45 uur: Einde voorstelling
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Vrijdag 10 juni 2022
  • SPOT/Stadsschouwburg, Turfsingel 86
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

Theater, cabaret en braintainment in één

Na vijftien jaar betrouwbaar verslag te hebben gedaan van het laatste nieuws breidt De Speld dit jaar uit naar de toekomst. Met een wervelende theatershow.

In De Speld Theater gaat het team achter het satirisch nieuwsplatform De Speld de strijd aan met alles wat ons de komende decennia te wachten staat. Van algoritmes tot zeespiegelstijging en van Artificial Intelligence tot zeespiegelstijging.

Verwacht een confettikanon aan satirische scenes, dilemma’s waarvan je nooit dacht dat ze bestonden en hilarische nieuwsflitsen. De ontdekking van de zwaartekracht is slechts een incident vergeleken met de onthullingen in deze voorstelling.

En vergis je niet: de toekomst op de hak nemen in een cabaretvoorstelling, dat is helemaal niet makkelijk. Want de toekomst is nog niet gebeurd. Gelukkig heeft De Speld voor het script van de voorstelling de hulp ingeroepen van een state of the art computeralgoritme.

Het antwoord op de aloude theatervraag ‘to be or not to be’ heeft de computer al berekend. Het is to be.

Producent: Bos Theaterproducties Naar een idee van: Jochem van den Berg Regie: Leopold Witte Spel: Anne Lamsvelt, Xander van Vledder, Alex Hendrickx en Linde van den Heuvel Script: Schrijversteam van De Speld o.l.v. Jochem van den Berg. Vera van Zelm, Daan Windhorst en Lucas de Waard Decor: Michiel Voet Kostuumontwerp: Arien de Vries  Lichtontwerp: Uri Rapaport Geluidsontwerp: Robert van Delft

‘spot-on satire zoals we van De Speld gewend zijn’

– Trouw***

 

‘Dit is De Speld op zijn best: een vreemde fictieve situatie heeft plotseling een rake gelijkenis met de werkelijkheid.’

– Theaterkrant