Ian Bostridge (tenor)

en Saskia Giorgini (piano)

Ian Bostridge (tenor)

en Saskia Giorgini (piano)

  • Woensdag 27 maart 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 17:00: Restaurant Tromp open
  • 19:00: Start inleiding (kaartje nodig)
  • 20:15: Aanvang concert
  • 21:00: Pauze
  • 22:00: Einde concert
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Woensdag 27 maart 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

De kampioen van het romantische lied

De wereldberoemde Engelse tenor Ian Bostridge is een muzikale alleskunner, maar als het om het romantische lied gaat is hij de onbetwiste kampioen. Bijna dertig was hij toen hij zijn debuut als liedzanger maakte, na eerst carrière te hebben gemaakt als filosoof en historicus. Zijn ervaring als koorknaap deed hem uiteindelijk voor de muziek kiezen.

Wereldklasse
Een laatbloeier dus, maar wel een van onwaarschijnlijke klasse. Met diep inzicht in de teksten brengt Bostridge intelligente, vaak zeer persoonlijke interpretaties. Waar ter wereld hij ook het podium betreedt, de liefhebbers van het lied verlaten altijd zielsgelukkig de zaal.

Saskia Giorgini
In februari 2012 was Bostridge voor het laatst bij ons te gast. Ditmaal brengt hij samen met pianiste Saskia Giorgini een romantisch programma waarin de liefde centraal staat.

Inleiding om 19:00

Inleiding om 19:00

Voorafgaand aan dit concert is er een inleiding door Paul Herruer om 19.00 uur. Deuren gaan om 18.45 uur open. Kaarten à € 2,57 kunt u meebestellen bij uw bestelling of apart bestellen wanneer u al kaarten heeft.

Programma

Franz Liszt (1811 – 1886)
uit Sonetti di Petrarca voor piano S. 158 (1836)
2. Sonetto nr. 104 in E: Pace non trovo

Robert Schumann (1810 – 1856)
Liederkreis op. 39 (1840)

Franz Liszt
Ihr Glocken von Marling S.328 (1874)
Es muss ein Wunderbares sein S.314 (1852)
Rhein, im schönen Strome S.272 (1840 of 1854)

Pianotransscriptie van Isoldes Liebestod (1867)
uit Tristan und Isolde van Richard Wagner

Robert Schumann
Dichterliebe op. 48 (1840)

“Bostridge heeft een schitterende warme stem, waarmee hij moeiteloos en soepel zingt. Trots, woede, verdriet, innigheid, verlatenheid: alle gemoedstoestanden kan hij met zijn stem weergeven.”

★★★★ Trouw

“Bostridge ‘bewoont ’ de liederen die hij zingt, hij wankelt en hangt aan de vleugel, en die intense lichamelijke voordracht maakt zijn recitals tot een theatrale belevenis.”

★★★★ NRC Handelsblad

Een houten plank met gesneden groenten, een schaaltje met salsa en verschillende soorten brood op de achtergrond.

Restaurant Tromp

Lekker eten kan ook in De Oosterpoort! Vanaf 17.00 uur bent u van harte welkom in ons restaurant Tromp. Bekijk de menukaart of reserveer een tafel via Couverts.

Prijs incl. pauzedrankje en garderobe.

The champion of the romantic song
The world famous English tenor Ian Bostridge is a musical jack of all-trades but also the undisputed champion of the romantic song. After making a career as a philosopher and historian, he made his debut as a singer when he was already nearly thirty, his experience as a choir boy ultimately helping him make the choice for music. So he’s a late bloomer, but certainly one of unparalleled class. With deeply insightful lyrics, Bostridge offers intelligent, often personal interpretations. Wherever he performs, lovers of the song leave concert halls with a deep feeling of happiness. We had the opportunity to host Bostridge in February 2012: this time, he returns with a romantic program with the central theme of love, accompanied by pianist Saskia Giorgini.

Price includes one drink (in break or afterwards) and wardrobe.

Liszt: Sonetti del Petrarca no. 1 and 2
Schumann: Liederkreis op. 39
Wagner / Liszt: Isoldes Liebestod
Schumann: Dichterliebe
Liszt: Sonetto del Petrarca no. 3

“Bostridge possesses a terrifically warm voice, effortless and flexible. Pride, anger, sadness, intimacy, abandonment: all states of feeling are effortlessly conveyed with his voice.” – Trouw ****

“Bostridge ‘lives in’ the songs he sings, he stumbles and hangs on the side of a grand piano, and that intensely physical performance turns his recitals into a theatrical experience.” – NRC Handelsblad ****