Nederlands Kamerkoor & Hadewych Minis

De Storm / Shakespeare

Nederlands Kamerkoor & Hadewych Minis

De Storm / Shakespeare

  • Zaterdag 21 mei 2016
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Zaterdag 21 mei 2016
  • start of event
  • (Times are subject to change)

Topzangers ontmoeten topactrice
Actrice, zangeres en vertelster Hadewych Minis ontmoet de topzangers van het Nederlands Kamerkoor, dat al decennia lang aan de wereldtop staat. Samen bijten ze zich vast in Shakespeares wereldberoemde toneelstuk ‘De Storm’ in een programma dat het midden houdt tussen een lezing en een concert en waarbij niets is wat het lijkt. Want wat gebeurt er als Prospero, de magiër uit het verrassende en geheimzinnige stuk, steeds meer vat krijgt op de voorstelling? Rob Zuidam, die onlangs een prachtig ‘Bosch requiem’ schreef voor ASKO|Schönberg en het Nederlands Kamerkoor, maakt speciaal voor ‘De Storm’ een compositie voor a-capellakoor. Daarnaast hoort u onder andere de sfeervolle ‘Three Shakespeare Songs’ van Vaughan Williams.

Voorverkoop seizoen 2015-2016

Voorverkoop seizoen 2015-2016

Let op: dit concert is tussen 10 juni tot 15 juni alleen te bestellen als Agenda abonnee. Vanaf 15 juni 19.30 uur start de algemene voorverkoop!

Let op! Omdat het zaallicht tijdens de voorstelling uitstaat, worden teksten en vertalingen bij het concert niet verkocht. Wel wordt een kort overzicht van het programma gratis uitgedeeld.

Programma
Claudio Monteverdi | Zefiro torna e bel tempo rimena
Eric Whitacre | This Marriage
Sofia Goebaidoelina | Hommage à Marina Tsvetayeva  (deel 1)
Evelin Seppar | Near
Frank Martin | Songs of Ariel
Jurriaan Andriessen | Sonnet 43
Rob Zuidam | De Storm (nieuw werk voor koor en solostem)

dirigent: MaNOj Kamps

Top singers meet top actress
Actress, singer and story teller Hadewych Minis meets the top singers of the Nederlands Kamerkoor (Eng: Dutch Chamber Choir), which has been at the world top for many years. Together they get their teeth into Shakespeare’s world-renowned play ‘The Tempest’ and turn it into a performance that is midway between a lecture and a concert and in which nothing is what it seems. What happens, for example, when Prospero, the magician in this surprising and mysterious play, is controlling the performance more and more? Rob Zuidam, who wrote a beautiful ‘Bosch requiem’ for ASKO|Schönberg and the Nederlands Kamerkoor recently, composed a piece for a cappella choir especially for ‘The Tempest’. You will also hear, among others, Vaughan Williams’ stylish ‘Three Shakespeare Songs’

“A beautiful performance and a wonderful homage to the man who took improvised music in the Netherlands to a higher level” (National newspaper Volkskrant)