Nederlandse Bachvereniging
Matthaeus Passion
Bach in Argentijnse handen
Bach's Matthew Passion
De uitvoeringen van de Nederlandse Bachvereniging zijn altijd al fantastisch. In handen van de Argentijnse klavecinist, organist en topdirigent Leonardo García Alarcón komt de Matthäus Passion echter als nooit tevoren tot leven.
Leonardo García Alarcón
Leonardo’s passie voor Bach zit diep en dat hoor je. Als kind kreeg hij van zijn oma een cassette met de Matthäus Passion. Het was liefde op het eerste gehoor. Later zag hij in Buenos Aires coryfeeën als William Christie, Sigiswald Kuijken en Jordi Savall aan het werk, genoeg om in 1997 de oversteek naar Europa te wagen. Terwijl Alarcón uitgroeide tot barokoperaspecialist, bleef Bach hem achtervolgen. Tijdens deze uitvoering van Bachs monumentale paasmuziek plaatst hij de ensembles ver uit elkaar en geeft hij de zangers letterlijk alle ruimte.

Tromp open
Lekker eten kan ook in De Oosterpoort! Vanaf 17.00 uur bent u van harte welkom in ons restaurant Tromp. Bekijk de menukaart of reserveer een tafel online.
dirigent: Leonardo García Alarcón
m.m.v. Kampen Boys Choir
conductor: Leonardo García Alarcón ∙ evangelist: Thomas Hobbs ∙ soprano: Isabel Schicketanz, Myriam Arbouz ∙ alto: Ben Williamson and Marine Fribourg ∙ tenor: Valerio Contaldo and Guy Cutting ∙ bass: Felix Schwandtke and Drew Santini ∙ with the cooperation of Kampen Boys Choir
The Netherlands Bach Society’s shows have always been wonderful. Performed by the Argentinian harpsichordist, organist, and top conductor Leonardo García Alarcón, the St Matthew Passion is brought to life even more than ever before. His deep passion for Bach resounds in his play. As a child, he was given a cassette with the St Matthew Passion by his grandmother. It was love at first sound. Performances of celebrities as William Christie, Sigiswald Kuijken, and Jordi Savall he saw in Buenos Aires later, were enough to make him cross the ocean in 1997, to Europe. While Alarcón developed into a baroque-opera specialist, Bach kept following him. During this performance of Bach’s monumental Easter music, he places the ensembles far apart, so the vocalists literally have the floor.